Nastavi na glavni sadržaj stranice

Je li kriza jednaka prilika za sve?

Pandemijska godina označila je i godinu reorganizacije i stvaranja novih prilika. Prilagodbe kojima će se osigurati opstanak postale su prioritet svima u realnom sektoru.

Spoznali smo kako su pred nama nove paradigme, svjedočili smo i svjedočimo ionako već ubrzanim promjenama, kojima smo se prilagodili, bez da smo za to imali puno izbora. Više niti ne spominjemo novo normalno jer danas na to gledamo samo kao na normalno. Agilnost je dobila na cijeni, spremnost na integraciju digitalnih poslovnih rješenja koja će osiguravati interakciju s korisnicima u realnom vremenu pružajući im nove načine dostupnosti usluga kao i distribucije, postale su obveza. I to je vrijedilo i vrijedi za sve, bez obzira o kojoj vrsti usluga je riječ, bez obzira koliko ste veliki ili mali. Odnosi se zaista na sve. Dostupnost svih informacija i velikog broja digitalnih sustava koji mogu omogućiti brzu detekciju, i time brzu i ciljanu ponudu krajnjem korisniku postalo je sastavni dio poslovnih procesa. Digitalni kanali traženiji su nego ikada te su omogućili onima koji su im se prilagodili nesmetano obavljanje poslova. Digitalna transformacija za njih je bila važna i prije krize, a danas čini razliku između uspješnih i ostalih.

Digitalna transformacija i inovacije

Klasične funkcije poduzeća kao što su financije i računovodstvo, prodaja, nabava, upravljanje ljudskim resursima, odnosi s kupcima (CRM) koje su dio digitalne transformacije traže i rješenja za upravljanje korisničkim iskustvom, lojalnošću kupaca i interakcijama s klijentima – naravno, sve putem digitalnih kanala, integrirano. U tom smislu na tržištu se pojavio velik broj inovativnih rješenja, za kojima niti InfoDom ne zaostaje. Riječ je o rješenjima koja prate potrebe korisnika ali mogu i kreirati trendove, upravo kroz digitalne poslovne modele koji su sposobni prilagođavati se svakom pojedinom korisniku. Da su inovacije dio InfoDom poslovnog izričaja poznato je desetljećima, a mogućnost sufinanciranja iz sredstava EU fondova ubrzalo je njihov razvoj. Tako su nastali CEKOM – Centar kompetencija za digitalnu transformaciju prehrambene industrije na ruralnim područjima te DEP projekt – Razvoj inovativne platforme za digitalnu transformaciju poduzeća. Tim projektom napravljen je iskorak u područja upravljanja korisničkim iskustvom, prodaje kroz digitalne kanale i upravljanja inovacijama.

I opet digitalna transformacija

Digitalna transformacija je još uvijek pojam koji IT sektor intenzivno koristi, s pravom, jer potencijali nisu ni izbliza iskorišteni. Toga smo svjesni u InoDom-u te se kontinuirano trudimo promovirati i demonstrirati vrijednosti koje digitalna transformacija donosi pojedincima i poduzećima. Naime, u InfoDomu smo pripravni za digitalnu transformaciju već duže vrijeme, što potvrđuju i dostupna rješenja za javni i privatni sektor. Danas, a osobito nakon prošlogodišnjih kriza, osjećaj urgentnosti za ubrzanom digitalnom transformacijom je sveprisutan tako da se fokus našeg djelovanja prebacuje na pitanja odabira najboljeg rješenja, rješenja koja će osigurati opstanak a onda i ubrzani rast i razvoj.

Prvo digitalno i samo jednom – pojam koji će obilježiti 2021. godinu

Naglasimo li (opet) važnost uloge digitalne transformacije u javnom sektoru, imamo cjeloviti portfelj dokazanih rješenja koji omogućuju ubrzanu digitalizaciju i standardizirano kreiranje i pružanje e-usluga, dosljedno poštujući načela eGovernmenta „prvo digitalno“ i „samo jednom“ – upravo kako bi se strankama – recimo to poslovnim žargonom – „kupcima“ usluga javnog sektora omogućilo pozitivno korisničko iskustvo, odnosno pružila kompletna usluga digitalnim putem, brzo i učinkovito. To u praksi znači da su InfoDom rješenja integrirana s komponentama državne informacijske infrastrukture, te u punoj mjeri interoperabilna. U potpunosti omogućuju standardizirano digitalno poslovanje, i ubrzanje i veću transparentnost procesa javne uprave. OECD je u recentnoj publikaciji o regulatornoj politici u Hrvatskoj kao primjer dobre prakse i pripadnog alata istaknuo InfoDom reference u digitalizaciji inspekcija (e-Inspektor). U okviru mogućnosti koja pružaju, InfoDom rješenja se sve više primjenjuju, dok nedavne aktivnosti SDURDD-a u okviru pune primjene digitalnog potpisa i pečata u radu tijela državne uprave ohrabruju kako integrirana digitalizacija poslovanja zahvaća i javni sektor.

Razvoj je prilika omogućena svim segmentima društva, a čija će realizacija ovisiti o spremnosti na integriranost digitalne svakodnevnice.