X
Press

Održana konferencija „TMT Trendovi u 2018.“


Na konferenciji u hotelu Westin okupili su se vodeći ljudi iz sektora tehnologije, medija i telekoma osim predstavljanja trendova u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama za 2018., predstavljeni su i rezultati globalnih istraživanja o tehnološkoj transformaciji provedeni među izvršnim direktorima i predsjednicima kompanija.

Teme ovogodišnje konferencije su digitalizacija i promjena poslovnih modela, problem nedostatka inovativnosti u sektoru, globalna konsolidacija sektora i utjecaji na SEE regiju, promjena TMT ekosistema, promjene navika kupaca.
„TMT je brza industrija, u odnosu na prvu konferenciju održanu 2011. brzina je premašena stotinu puta. Tehnološke kompanije su značajno povećale svoju vrijednost, primjerice Amazon 60%, Microsoft i Apple oko 40%. Nema industrije u koju nisu zašli sa svojim rješenjima, a regija SEE trebala bi raditi osam godina da dostigne zaradu ovih i ostalih velikih tehnoloških kompanija“ - istaknuo je Ljuština.

TMT konferencija završena je okruglim stolom na kojem je bilo riječi o glavnim novim tehnologijama i njihovoj primjeni u praksi. Na okruglom stolu sudjelovali su Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatska pošta, Mladen Fogec, predsjednik Uprave Siemens, Mladen Pejković, Atlantic Grupa, Slavko Vidović, direktor InfoDoma i Mario Žižek, Addiko koji su govorili o digitalnoj transformaciji u kompanijama koje predstavljaju.

Slavko Vidović istaknuo je da se treba usmjeriti na to da proces transformacije postane stalan, a ključnim pitanjem smatra promjene ponašanja kupaca koje oni koji se bave tehnologijom, kao i kompanije, moraju prepoznati i prema tome se orijentirati. „Treba razlikovati tehnologije koje su prošle od najnovijih jer je stigla 4. industrijska revolucija; roboti, umjetna inteligencija, dronovi i u tom pravcu se treba orijentirati. U proces digitalne transformacije moraju se sinergijski uključiti svi – i kompanije i država“ - rekao je Vidović.

Žižek je govorio o utjecaju nove tehnologije na bankarstvo što se ogleda u dostupnosti usluga te važnosti istraživanja ponašanja potrošača. I Hrvatska pošta prolazi kroz fazu digitalne transformacije, a Čulo ističe da je prednost te državne tvrtke posjedovanje velike baze podataka te da je u tijeku izrada novih poslovnih modela koje će ponuditi tržištu. Prema stavu Atlantic Grupe nije jednostavno digitalno transformirati veliku kompaniju koja posluje u nekoliko država. Za razliku od ostalih kompanija inovativno tehnološki Siemens je već u 4. industrijskoj revoluciji.

Izvor: Lider