X
Press

Goran Marković: Baze korisnika danas su najveće vrijednosti novih biznisa


Utorak, 14.11.2017.- Na konferenciji Kontroling – korak ispred promjena, koja je danas u hotelu Westin okupila brojne kontrolere i financijske stručnjake, Goran Marković iz tvrtke InfoDom pričao je o dualnosti poslovanja kompanija kao današnjoj realnosti.
 
Tvrtke danas moraju paralelno voditi dvije strategije: očuvati postojeći biznis i razvijati nove biznise koji otvaraju nova tržišta i prilike. Samim time poslovanje i kontroling se moraju voditi kao za dvije odvojene tvrtke te je bitno naći ravnotežu između brzine transformacije i stabilnosti. Marković je objasnio i današnju ulogu digitalnog, odnosno platformskog poslovanja te spomenuo Uber i Facebook kao predvodnike novog trenda procijene vrijednosti kompanija.
 


–  Iako danas postoji mišljenje da su digitalne tehnologije najviše zaslužne za promjene, to nije točno. Najviše promjena imamo u navikama i očekivanjima kupaca, a tehnologija je samo odgovor na njihovu potražnju. Platformski biznisi danas spajaju ponudu i potražnju, oni su medijatori bez ikakve opipljive vrijednosti unutar kompanija. Konkurencija se danas vodi na razini što veće baze korisnika i one postaju osnovne vrijednosti novog biznisa. Primjerice Uber želi čim više vaših podataka i na temelju izvlačenja maksimalnog broja podataka širi svoje poslovanje na druge biznise, nevezane za taksi usluge. To radi i Amazon, za kojeg se više niti ne zna u kojim je sve djelatnostima prisutan – istaknuo je Marković, dodajući da će krucijalni pokazatelj uspješnosti poslovanja u budućnosti biti preporuka korisnika nekog proizvoda drugim korisnicima.
 
Izvor: Lider