Press

Održana Liderova konferencija Državno, a efikasno



 
Srijeda 26. travnja 2017. - U organizaciji poslovnog tjednika Lider i Centra za istraživanje i razvoj upravljanja – CIRU održana je konferenciju Državno, a efikasno: Kakva javna poduzeća trebamo? u Kraš Auditoriumu u Zagrebu.

Konferencija se održala pod visokim pokroviteljstvom Predsjednice RH i okupila je više od 200 sudionika, većinom predstavnika javnih poduzeća, Vladinih agencija, konzultanata, pravnika i članova akademske zajednice.

 
Konferenciju je otvorio ministar državne imovine i izaslanik Predsjednika Vlade Goran Marić, koji je istaknuo da ne samo da nitko godinama nije pazio na državnu imovinu, nego je dopušteno da se ona devastira i napravi milijunska šteta te dodao da će sadašnja Vlada i premijer Andrej Plenković posebnu pozornost posvetiti baš tom problemu.

Na panelu Što ostaviti u državnom vlasništvu, a što privatizirati sudjelovali su: Tomislav Boban, državni tajnik u Ministarstvu državne imovine; prof. dr. sc. Josip Tica, izvanredni profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu; dr. sc. Dragan Kovačević, predsjednik Uprave JANAF-a; dr. sc. Andrej Grubišić, managing-partner u Grubišiću i partnerima; Dragan Šagovnović, generalni direktor Ekonomskog instituta Beograd te prof. dr. sc. Darko Tipurić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu i Miodrag Šajatović iz Lider media kao moderatori. Rasprava se vodila oko toga kako odrediti što je strateški interes države kada je riječ o poduzećima u privatnom vlasništvu, kakvo je stanje u javnim poduzećima, kako restrukturirati trgovačka društva u državnom vlasništvu te napraviti strateško planiranje i kontroling u poduzećima od državnog interesa. 


 
Direktor InfoDom grupe, prof. dr. sc. Slavko Vidović, održao je prezentaciju na temu Digitalna transformacija u državnim poduzećima kao poluga povećanja poslovne uspješnosti i poboljšanja korporativnog upravljanja i pri tome naglasio važnost eko sustava, soft kapitala, relacijskog kapitala, poticanja novin načina mišljenja i kako takvim kreativnim mišljenjem stvarati nove vrijednosti, nove poslovne modele i generirati inovacije.
 
Objasnio je značenje pojma ekosustav, koje prikazuje sposobnost pomicanja granica poduzeća izvan formalnih granica, što znači da poduzeća trebaju ostvariti komunikaciju s korisnikom prije nego što on postane njihov kupac.
- Onaj tko uspijeva prijeći formalno-pravne granice, imat će bolji odnos s kupcem, naglasio je Vidović tijekom predavanja. Prema njegovim riječima, korisničko iskustvo je ono na što treba obratiti pozornost uz ekosustav, a označava cjelokupno iskostvo koje je korisnik stekao i prije nego što je postao naš korisnik.
 
Za digitalnu transformaciju kaže da se ona ne odnosi samo na digitalnu tehnologiju, već i na poslovne modele i način kroz koji se od njih može zaraditi. Naglasio je i važnost mladih ljudi s kojima treba znati raditi kako se nakon školovanja ne bi odselili van, a zadatak države je da djeluje. Tvrdi da je važno u nadzorne odbore i uprave uključiti pripadnike milenijske generacije, jer oni razmišljaju na drugačiji način, te razumiju trendove koje traži nadolazeća klijentela koja također pripada toj generaciji.

Ukazao je i na sve manju moć države i zakašnjele reakcije sveučilišta na promjene trendova, jer sveučilišta su ta koja, kako kaže, moraju biti proaktivna u skladu s promjenama trendova, te pomagati državi i kompanijama da se prilagode trendovima.
 
Ostale važne komponente su uvođenje digitalne transformacije u strateško upravljanje i modernizaciju poduzeća prema EU preporukama; iskoristiti nove tehnologije i Industry 4.0 za poboljšanje performanci poduzeća i ekonomsku održivost; iskoristiti virtualne zajednice za poboljšanje odnosa s kupcima i Customer Experience te primijeniti Smart Industry preporuke EU za povećanje kompetitivnosti vertikalnih industrija u Hrvatskoj uz potporu razvoju kroz 5 Helix model.

Prezentaciju s konferencije možete pogledati ovdje.