Press

Jubilarna 15. konferencija o digitalnom poslovanju e-biz 2016


Trodnevna konferencija o digitalnom poslovanju e-biz 2016  okupila je preko 150 posjetitelja uključujući vodeće strane i domaće stručnjake na području elektroničkih komunikacijskih tehnologija i normi u informatici te zainteresiranih za nove trendove digitalnog poslovanja u Hrvatskoj.

U uvodnom dijelu konferencije, prisutnima se obratio prof. dr.sc. Slavko Vidović iz InfoDoma koji se osvrnuo na kompletnu problematiku digitalne transformacije u fokusu digitalne ekonomije i inovacijskih sustava.
- Digitalna transformacija postala je najvažniji pojam danas, kojim se označava proces primjene digitalnih tehnologija i inovacija u svrhu razvoja novih poslovnih modela te povećanja konkurentnosti poduzeća i gospodarstva u cjelini. Pri tomu je i vrlo značajna uloga nacionalnih vlada i javnog sektora, te proaktivna uloga sveučilišta i medija u društvu znanja, tzv. 5-Helix inovacijski sustav. Cilj je ubrzati razvoj digitalne ekonomije. Na najvišoj razini EU, gospodarski i politički lideri donijeli su 16.02.2016. Deklaraciju o digitalnoj transformaciji, sa 7 preporuka, kojom se traži ubrzanje transformacijskih procesa u industriji i poduzećima. Ključno pitanje je izgradnja i primjena infrastruktura za digitalne servise koje nastaju kroz aktivnosti državnih tijela, ali koji su važni ne samo za B2G procese nego i za B2B i B2C. Važno pitanje je i kako se tu postavljaju službe za ICT, kao i CIO menadžeri? – naglasio je Vidović.
- Digitalne tehnologije i „industry 4.0“ tehnološka revolucija, otvaraju nove prilike za sve, ali i stavljaju lokalna tržišta pod pritisak globalne konkurencije. Pred nama je velika preobrazba ne samo poslovanja, nego i modela ponašanja u društvenom, ali i privatnom životu – zaključio je Vidović. 
 

Anita Lovrić iz InfoDoma govorila je o agilnosti kompanije u uvjetima digitalne transformacije.
-Agilnost je sposobnost kompanije percipiranja promjena u okolini i pravovremeno efikasno i efektivno reagiranje na njih adaptirajući svoju strategiju i mjenjajući svoje poslovne procese. Agilnost kompanije rezultira kroz 4 razine upravljanja poslovnim procesima, a to je svjesnost, produktivnost, fleksibilnost i adaptibilnost – istaknula je Lovrić.
 

 
U sklopu konferencije održan je i okrugli stol na temu jedinstvene strategije digitalne ekonomije i društva na kojem su sudjelovali: Ranko Smokvina kao moderator, Leda Lepri (Ministarstvo uprave), Slavko Vidović (InfoDom), Miroslav Mađarić (KBC Zagreb) i Boris Žitnik (Omnia consult).

Prof. dr.sc. Slavko Vidović je naglasio kako je potrebno napraviti infrastrukturu za mala i srednja poduzeća poput referentnih svjetskih modela, regulatornih okvira, svjetskih smjernica, benchmark analiza, najboljih praksi na hrvatskom jeziku poput Irske koja je napravila upravo strategiju za mala i srednja poduzeća. I dalje postoji potreba za strategijom za digitalno gospodarstvo, dodao je Vidović.


Više o konferenciji možete pronaći ovdje.