Press

InfoDom na konferenciji e-biz 2014

Na tradicionalnoj godišnjoj konferenciji "e-biz 2014" o elektroničkom poslovanju,  prof. dr. sc. Slavko Vidović, direktor tvrtke InfoDom, održao je predavanje o Europskoj strategiji računalstva u oblaku i Open Government inicijativi.
 
“Europska Komisija je sa Strategijom računalstva u oblaku i „Open Government” inicijativom dala i „Viziju razvoja javnih usluga” koju vodi DG CONNECT s kojom se želi dati novi zamah modernizaciji javne uprave, ali i dati potpora razvoju gospodarstva. Oba strategijska dokumenta provedbe Digitalne Agende za Europu 2020, pozicioniraju pitanja razvoja e Business-a, pitanja otvaranja  novih radnih mjesta, kao i razvoja SME sektora gospodarstva“, izjavio je g. Vidović. "Europska strategija računalstva u oblaku će omogućiti da se oslobodi potencijal „cloud computinga” u EU i ubrza uvođenje diljem Europe, u privatni i javni sektor. Procjena je EK-e da treba snažno poticati sve gospodarske sektore u EU da  prihvate novi model, jer će do 2020-te to indirektno dovesti do otvaranja oko 400.000 SME tvrtki i 3,8 milijuna novih radnih mjesta.“, dodao je g. Vidović. "„Open Government ” model djelovanja javne uprave i pripadne usluge, kritičan su preduvjet za „Open Enterprise“ model tvrtki, potpomognut „Cloud Computing”-om.  „Open Enterprise“ model tvrtki bi trebao omogućiti uspostavu agilnosti kompanije temeljene na produktivnosti, fleksibilnosti, adaptabilnosti, znanju i organizacijskoj svjesnosti. „Open Government” model temeljen na načelima kolaboracije, transparentnosti i  participativnosti, preduvjet je za dinamičan razvoj e-Business-a, poslovnu sofisticiranost kompanija, te ukupnu kompetitivnost gospodarstva.“, zaključio je g. Vidović.

 
Darko Gulija iz tvrtke InfoDom d.o.o., koji je ujedno i predstavnik Hrvatske u EU Višedioničkom forumu za e-Račun (eng. Multistakeholder Forum on e-Invoicing), predstavio  je smjernice za razvoj i standardizaciju e-Računa u EU te izvijestio prisutne o radu Foruma kao savjetodavnog tijela EK - preporukama, zadacima i ciljevima. Zbog mogućnosti velikih ušteda cilj EU je da eRačun postane dominantan oblik u poslovanju do 2020. te se korisnici potiču na elektroničku razmjenu računa za koju je bitna automatizacija procesa razmjene e-računa. U pripremi je i Direktiva o e-Računu u javnoj nabavi, koja uvodi cjeloviti pristup procesima javne nabave od objave do plaćanja, a uvodi i obvezu prijema e-Računa za javne naručitelje.

Darko Gulija je zaključio: "Efekti od primjene e-Računa u javnoj nabavi mogu biti značajan poticaj razvoju i e-Računa i gospodarstva u cjelini. Zbog toga treba slijediti primjere brojnih europskih zemalja koje su obveznu primjenu e-Računa uvele odmah, umjesto da čekamo krajnje rokove i propuštamo iskoristiti efekte koji su veliki i nedvojbeni".
 
Danijel Matić, konzultant za elektroničko poslovanje i glavni arhitekt sustava za informacijske posrednike tvrtke InfoDom x2x Platforme, održao je predavanje na temu Elektroničkog računa u Hrvatskoj i SEPA inicijative te predstavio procese plaćanja elektroničkih računa i prijedloge o načinu pozicioniranja informacijskog posrednika u procesima plaćanja prema inicijativi SEPA. „Iz perspektive e-računa kupci i dobavljači će inicijalizaciju plaćanja prema bankama prepustiti informacijskim posrednicima kao i obradu povratih informacija od strane banaka, a interoperabilnost će biti nužna na svim razinama (pravnoj, organizacijskoj, semantičkoj i tehničkoj) te uspostavljena među svim sudionicima elektroničkog poslovanja cijelog dobavnog lanca.“, izjavio je g. Matić. „Plaćanja u nacionalnim valutama će se vjerojatno, nakon realizacije SEPA-e, neko vrijeme provoditi postojećim nacionalnim protokolima, ali je za očekivati da će bankarski sektor i za nacionalna plaćanja uvesti iste procese, poruke i sustave kao i za plaćanja u eurima zbog smanjenja troškova održavanja paralelnih sustava kao i zbog pojednostavljenja sučelja prema entitetima iz komercijalne domene, ali i iz međubankarske domene. Informacijski posrednici implementirat će potrebne protokole i poruke za komunikaciju prema bankama sukladno inicijativi SEPA i preporukama Nacionalnog odbora za platni promet, Hrvatskog odbora za SEPA koordinaciju i Hrvatskog SEPA foruma.
Jasna definicija i usvajanje smjernica za postizanje organizacijske, a koja uključuje procesnu, i semantičke interoperabilnosti kao de facto standard za inicijalizaciju plaćanja u procesima vezanim za e-račun u Republici Hrvatskoj značajno će ubrzati tranziciju od klasičnog prema elektroničkom poslovanju na svim razinama društva.“
zaključio je g. Matić.